Tarr Dniel
Mgikus Tudomnyok
“A Mgia a Termszetrl szl Blcselet Legmagasabb, leginkbb Abszolt s Isteni formja, ami csodlatos mveleteiben s mveiben a dolgok bels s rejtett termszetnek helyes megrtse ltal elrehaladott; gy az igaz hatsok (Kzvettk, Actives), a megfelel befogadkra (Fogadk, Passives) alkalmazva, furcsa s mulatba ejt hatsokat hoznak ltre. Miutn a Mgusok alapos s gondos kutati a Termszetnek: k, jrtassguk ltal kpesek olyan hatst ltrehozni, ami a htkznapi ember szmra csodnak tnik.”
(Lemegeton vel Clavicula Salamonis Legis)
Definci: A Mgia olyan Tudomny s Mvszet, amely az Akarattal sszhangban lv vltozst hoz ltre.
Posztultum: BRMILYEN kvnt vltozst el lehet rni, ha alkalmazzuk a megfelel fajtj s mrtk Ert, a megfelel mdon, a megfelel kzvettn keresztl, a megfelel trgyra.
Theormk:
1) Minden szndkos (akaratlagos) cselekvs Mgikus Cselekedet.
2) Minden cljt elrt cselekvs megerstse a posztultumnak.
3) Minden eredmnytelensg azt bizonytja, hogy a posztultum egy vagy tbb elfelttele nem teljeslt.
4) Akrmilyen Vltozs ltrehozsnak els felttele, a krlmnyek minsgi s mennyisgi megrtse.
5) Akrmilyen Vltozs ltrehozsnak msodik felttele, a szksges erk helyes mozgsba hozatalnak gyakorlati kpessge.”
(Aleister Crowley: Magick in Theory and Practice)
A Mgikus Jelensgek, azonban egy alosztlyba soroltatnak, mivel ezek akaratlagosak, s okukknt ‘valsgos’ jelensgek egy sorozata ll, amit a Ceremonlis Mgia mveleteinek neveznk.
Ezek a kvetkezbl llnak: 1) Ltvny. (A kr, ngyzet, hromszg, stb.) 2) Hang. (Az Invokcik.) 3) Szag. (A Fstlk.) 4) z. (A Szakramentumok.) 5) rints. (lsd 1.) 6) Elme. (Mindezek kombincija s a jelentsgkre val reflexi.)
Ezek a szokatlan benyomsok (1-5), szokatlan tudati vltozsokat okoznak; gy ezek sszhatsa (6) is szokatlan termszet. Ennek jra kivetlse a ltszlagos jelensgvilgba ppen ezrt szokatlan.
Ebben ll a Ceremonlis Mgia mveleteinek s hatsainak valsga...”
(Aleister Crowley: Goetia)
A Mgia abszolt clja az ember rbresztse sajt spiritulis- s szellemi valsgra s annak kiterjesztse a teljessg fel. Mint ilyen, mdszert knl az ember magasabb dimenziinak elrsre. Ezen praxis elsdleges rszt a hermetikus hagyomny ezoterikus rendszerei kpezik, melyek olyan univerzlis rendszerek, amelyek felfedik az ember rejtett szellemi kpessgeit, s rvilgtanak a vilg rejtett sszefggseire. Olyan “okkult titkokat” trnak fel, melyek elzrtak a htkznapi tapasztalstl - kinyitnak bizonyos mgikus 'kapukat'. Azonban nmagukban nem knlnak abszolt mdszert vagy rtelmezsi megoldst ezen j tudati-tereket illeten. A fokozatos, beavatsi rendszereken alapul hermetikus (mgikus-) praxis az a mdszer, mely lehetv teszi a mgikus rendszerek ltal feltrul tuds-tartomnyok clszer hasznlatt, keretet szabva az amgy nmagukban nem megll tudati tapasztalatoknak. A Mgia az igazsg kutatsa - az ember teljessgnek keresse: a testi-, lelki-, szellemi-tkletessg megvalstsnak tudomnya.
A Mgiban alapvet megklnbztets a „Fels Mgia” vagy Magia Divina (isteni mgia) s az „Alacsony Mgia” vagy Magia Homine (emberi mgia) radiklis klnvlasztsa. Az Fels Mgia olyan mgikus mveleteket takar, amelyek a vilg rendjnek megerstst eredmnyezik, gy az isteni akarattal egysgben mkdnek. Az Alacsony Mgia ezzel szemben a varzsls, azaz a tlvilgi erk hasznoss ttele vgletesen szemlyes rdekeknek alvetve, (gyakran az embertrsakat megkrost szndkkal). A mgia fogalmt ezzel szemben rtkelsmentesen hasznljuk. A Mgia valjban olyan gyakorlati, mdszertani 'tudomnyok' gyjtfogalma, amelyek bizonyos clok elrse rdekben kialaktott mdszerek s szablyok sszefgg rendszereit jelentik.
|